ul. 11 Listopada 37 / 15,
73‑110, Stargard

Oferta

Oferuję zajęcia indywidualne, których częstotliwość dostosowana jest do potrzeb i możliwości pacjenta. Terapia logopedyczna rozpoczyna się diagnozą i wywiadem z rodzicami dziecka lub opiekunami osoby dorosłej, która potrzebuje wsparcia. Spotkania odbywają się w gabinecie, ale mogą odbywać się również w domu pacjenta, w zależności od potrzeb.

Po przeprowadzonym wywiadzie, może się okazać, że potrzebne są dodatkowe badania, wówczas kieruję dziecko do innego specjalisty- laryngologa, chirurga, foniatry lub audiologa czy fizjoterapeuty na poszerzoną diagnostykę, aby dociec przyczyny zaburzenia, a nie leczyć  tylko objawy.

W zależności od diagnozy i oceny ogólnych umiejętności dziecka w zakresie komunikacji przekazuję wskazówki i materiały do pracy w domu oraz nakreślam plan terapii, której częścią będą cykliczne spotkania.

 

W zakresie terapii pedagogicznej prowadzę indywidualne zajęcia nauki czytania metodą sylabową krakowską dla dzieci, które mają problemy z zapamiętaniem znaku graficznego litery, nie potrafią połączyć liter w wyraz, czytają ale bez rozumienia oraz z dziećmi zagrożonymi ryzykiem dysleksji, afatykami oraz osobami dorosłymi, które utraciły tą umiejętność.

Metoda Krakowska symultaniczno-sekwencyjna

Metoda sylabowa krakowska do nauki czytania to bardzo skuteczny sposób, by dziecko opanowało tą trudną umiejętność. Od wielu lat, metoda ta, z licznymi sukcesami sprawdza się w mojej pracy pedagogicznej z dziećmi. To bardzo dobrze przemyślany program wprowadzający sylaby według określonej kolejności,tak jak głoski pojawiają się w mowie dziecka.

Książeczki zawierają bardzo mało tekstu na stronie, pisane są wielką drukowaną literą i dziecko ma czas na przyswojenie wszystkich wariantów danej litery, nie przechodzimy do następnej części dopóki dziecko nie przyswoiło poprzedniej. Książeczki sensownie się ze sobą łączą.

Czym Metoda Krakowska różni się od innych metod?

Litera P na początek wprowadzana jest we wszystkich połączeniach z samogłoską jako sylaba otwarta ( PA PO PE PU PY PI), następnie litera wprowadzana jest w środku (APA OPO EPE YPY IPI UPU), by dojść do sylaby zamkniętej (AP OP EP UP YP IP). Po drugiej książeczce, gdy dziecko zna już 4 litery i warianty wszystkich sylab z tymi literami pojawia się u dziecka pierwsza radość z czytania, bo jest w stanie samodzielnie przeczytać pierwsze dwusylabowe słowa. Potem jest już tak zmotywowane do działania, że nie trzeba go namawiać do trenowania kolejnych sylab.

NOWA USŁUGA W GABINECIE - EEG BIOFEDBACK

Treningi prowadzone przez trenera z długoletnim doświadczeniem - II stopniowy certyfikat EEG Biofedback.

Dla kogo EEG Biofeedback?

Zarówno dla osób dorosłych, młodzieży, jak i dzieci. Z treningów mogą korzystać osoby zdrowe, które chcą poprawić wydolność swojego mózgu lub żyją w dużym stresie i nie potrafią się relaksować, ale także osoby wykazujące różnego rodzaju zaburzenia. EEG Biofeedback świetnie sprawdza się w leczeniu zaburzeń, tj:

  • obniżonej koncentracji uwagi,
  • ADHD i ADD,
  • specyficznych trudności w nauce (dysleksji, dysgrafii, dyskalkulii),
  • nadmiernej agresji,
  • zaburzeń pamięci po udarach mózgu.

Dla osób zdrowych terapia EEG Biofeedback pomocna jest w celu poprawy koncentracji, sprawniejszym podejmowaniu decyzji, szybszego i lepszego przyswajania informacji. Dzięki treningom możemy efektywniej się uczyć. Szczególnie ważne jest to dla uczniów, studentów i osób, które sprawnie chcą nauczyć się języków obcych.

Inną grupą pacjentów są osoby, które żyją w dużym tempie i nie potrafią odpoczywać, zrelaksować się i wyciszyć, a ich mózg jest wciąż na wysokich obrotach i odczuwają z tego
powodu znaczny dyskomfort.

Badanie QEEG

Jest to bezpieczna, nieinwazyjna i bezbolesna metoda badania fal bioelektrycznych mózgu w stanie spoczynku przy oczach otwartych i oczach zamkniętych. Elektrody EEG umieszczone na głowie pacjenta zapisują aktywność mózgu, a specjalistyczne programy analizują uzyskane wyniki, następnie porównują je z bazą normatywną osób zdrowych w danej grupie wiekowej. Wykonując mapowanie QEEG możemy zlokalizować te obszary naszego mózgu, które wykazują nieprawidłową czynność bioelektryczną mózgu. Przez co, gorzej funkcjonują w tych obszarach.

Aby przyspieszyć pracę mózgu, zwiększyć jego efektywność i wydajność podejmuje się treningi wybranych obszarów mózgu, aby „nauczyć go” sprawniejszego reagowania, kojarzenia, zapamiętywania, przetwarzania informacji lub wyciszania jego nadmiernego pobudzenia. Efekty terapii śledzone są zestawieniami i raportami po kolejnych cyklach treningu, które zobaczyć można w postaci liczb i wykresów przedstawiających przebieg zmian zachodzących w ćwiczonym obszarze mózgu.